سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مد روز

در مورد مد و فشن که علاقه خودمه براتون می نویسم
نظر

بسیاری از مردم در هنگام خرید ماشین حساب ساده با قیمت‌های بسیار زیاد و گاهی هنگفت مواجه می‌شوند. بسیاری از افراد با‌ شنیدن قیمت زیاد یا از خرید صرف‌نظر می‌کنند و یا اینکه به ناچار هزینه زیادی می‌پردازند. آیا واقعا برای داشتن یک ماشین حساب ساده نیازی به پرداخت هزینه‌ بالا داریم؟

ما در سایت لیست ابزار انواع ماشین حساب ساده با قیمت‌های مناسب را به شما معرفی می‌کنیم. قیمت مناسب و کاربردی بودن این مدل‌ها باعث شده برای تمام افراد اعم از دانش‌آموز، دانشجو، شاغل و بازاری چه برای انجام محاسبات روزمره و چه برای استفاده‌های تجاری و فروشگاهی، گزینه‌ای مناسب و قابل استفاده باشد. اما اگر دانشجو، مهندس یا حسابدار هستید و به ماشین حساب مهندسی، گرافیکی و یا مالی نیاز دارید.

راهنمای خرید ماشین حساب

شاید فکر کنید که با وجود انواع  موبایل‌های هوشمند و رایانه‌ها که همگی ماشین حساب دارند دیگر چه نیازی به خرید ماشین حساب‌ داریم؟

بگذارید جواب این سوال را اینگونه بدهیم: همانطور که می‌دانید با آمدن تلفن‌های همراه، تلویزیون، ایمیل و کتاب‌های صوتی، استفاده از تلفن‌های ثابت، رادیو، اداره پست، کتاب‌های چاپی منسوخ نشد. همه اینها هنوز مورد استفاده عموم قرار می‌گیرند. برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های موبایلی هم کار یک ماشین حساب را انجام می‌دهند اما اصالت و کاربرد یک ماشین حساب واقعی را ندارند.

بسیاری از افراد از جمله مهندس‌ها، معلم‌ها، حسابداران، دانشجوها و افراد بازاری برای حفظ پرستیژ کاری خود ترجیح می‌دهند از یک ماشین حساب واقعی را داخل کیف یا روی میز کار خود داشته باشند. در زمینه ساخت ماشین حساب شرکت‌های زیادی فعالیت می‌کنند. ما در سایت لیست‌ ابزار سعی داریم چهار مارک برتر در زمینه ساخت ماشین حساب را به شما معرفی کنیم.

اگر نیازی به انجام محاسبه‌های پیشرفته و تخصصی ندارید و یک ماشین حساب ساده کارتان را راه می‌اندازد، پس لازم نیست زیاد هزینه کنید. می‌توانید یکی از این مدل‌ها را برای خودتان انتخاب کنید یا به شخص دیگری هدیه بدهید.

نگاهی اجمالی بر انواع ماشین حساب

ماشین حساب ساده

ماشین حساب ساده

هر وسیله‌ای که انجام یک کاری را برای ما ساده یا ممکن می‌کند یک ماشین است. تعداد انگشتان دست، اسطرلاب، چرتکه و امثال اینها هر‌کدام یک ماشین حساب ساده هستند. منظور از ماشین حساب ساده امروزی، قابلیت انجام محاسبات ساده ریاضی و توابع ساده است که به طور گسترده مورد استفاده عموم مردم قرار میگیرد.

ماشین حساب مهندسی

ماشین حساب‌های مهندسی توانایی انجام محاسبات پیشرفته‌ای مانند انواع توابع، کدنویسی، رسم نمودار و ارزیابی‌های مالی و بانکی را دارند. این نوع ماشین حساب‌ها برای  استفاده‌های تخصصی‌تر مناسب‌ است. بیشترین میزان استفاده و خرید ماشین حساب مهندسی توسط دانشجوها، اساتید دانشگاه‌ها و مهندس‌ها صورت می‌گیرد. بیشتر این کالاها به دلیل تخصصی بودن قیمت نسبتاً بالایی دارند.

معرفی چند برند محبوب برای خرید ماشین حساب

ماشین حساب برند کاسیو

کاسیو

کاسیو2

کاسیو یک شرکت ژاپنی است که در زمینه طراحی و تولید لوازم الکترونیکی کار می‌کند. ژاپنی‌ها تنها با تکیه بر فرهنگ خود و استراتژی نفوذ در کشورهای ابرقدرت، سطح توان علمی و تولیدی خود را افزایش دادند.

شرکت کاسیو یکی از پیشگامان عرصه تولید ماشین حساب به‌شمار می‌آید و شاید بتوان گفت امروزه هر شخصی در طول عمر خود حداقل از یکی از محصولات این شرکت استفاده کرده و یا آن را خریداری نموده است. کیفیت ساخت محصولات این شرکت به انداره‌ای بالا است که مطمئن باشید با خرید ماشین حساب کاسیو تا چندین سال بدون افت کیفیت و کارایی از آن استفاده خواهید کرد.

ماشین حساب برند شارپ

شارپ1

شارپ2

شرکت ژاپنی شارپ که رقیب دیرینه شرکت کاسیو به حساب می‌آید در زمینه طراحی و تولید لوازم الکترونیکی فعالیت می‌کند. هدف این شرکت از ابتدای فعالیت خود، تبدیل شدن محصول‌هایش به الگو برای سایر فعالان این صنعت بوده است. این شرکت علاوه بر مقام دوم در زمینه تولید محصولات اداری، برای مدتی طولانی اسپانسر باشگاه فوتبال منچستر یونایتد نیز بوده است.

ماشین حساب برند کنکو

ماشین حساب کنکو

ماشین حساب کنکو1

کنکو یک شرکت ژاپنی است اما کشورهای دیگری هم مانند چین محصولات این شرکت را تولید می‌کنند. فعالیت اصلی این شرکت در زمینه تولید لوازم جانبی عکاسی است. کنکو در طول فعالیت خود با شعار تولیدات ارزان و با‌کیفیت سعی کرده است که همه مردم بتوانند از محصولات این شرکت استفاده کنند.

ماشین حساب برند دلی

ماشین حساب دلی1

ماشین حساب دلی2

دلی یک شرکت چینی است که در زمینه عرضه لوازم و ماشین‌های اداری فعالیت می‌کند. شرکت دلی نسبت به رقبای خود سن کمتری دارد و توانسته است در همسن مدت کم فعالیت خود، چندین گواهینامه معتبر کیفیت دریافت کند. این شرکت به دلیل دسترسی به مواد اولیه ارزان و استفاده از نیروی کار ارزان‌تر توانسته است جایگاه خود را در بازار جهانی مستحکم کند.

نکات مهمی که هنگام خرید ماشین حساب ساده باید در نظر بگیرید

  • استفاده و کاربرد ماشین حساب برای ما
  • شناخت انواع ماشین حساب
  • حجم محاسباتی که می‌خواهیم انجام بدهیم
  • توجه به تعداد کاراکترهایی قابل نمایش توسط ماشین حساب
  • منبع تغذیه و حافظه داخلی
  • مهمتر از همه قیمت ماشین حساب

سوالات متداول در مورد خرید ماشین حساب

آیا ماشین حساب‌های ساده اشتباه محاسباتی دارند؟

معمولا ماشین حساب‌‌های تولید شده توسط برندهای تازه کار و ناشناخته به دلیل تجربه و تخصص کم در زمینه آن محصول دچار کم و کاستی‌هایی خواهند بود، به همین دلیل است که بیشتر مردم تمایل دارند که از برندهای شناخته‌تر که کیفیت کار تضمین شده‌ای دارند استفاده کنند.

ماشین حساب‌های ساده چه محاسباتی را انجام می‌دهند؟

ماشین حساب‌های ساده قابلیت انجام محاسبات ساده ریاضی، برخی از محاسبه‌های مالی و تعدادی از محاسبه‌های آماری و مثلثاتی را انجام بدهند.

بهترین برند‌های ماشین حساب کدام‌اند؟

از بهترین و محبوب‌ترین برندهای ماشین حساب که در ایران هم وجود دارند، ماشین حساب کاسیو، ماشین حساب شارپ، ماشین حساب کنکو و ماشین حساب دلی است. با توجه به رقابت‌ سخت شرکت‌های موجود در این صنعت، برندهای مشهور دیگری هم وجود دارند.

ماشین حساب‌ ساده برای چه کسانی مناسب است؟

طیف گسترده‌ای از مردم حتی با کمترین سطح سواد می‌توانند از یک ماشین حساب ساده برای انجام محاسبات روزمره استفاده کنند.

 

منبع: وب سایت راهنمای خرید لیست ابزار