سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مد روز

در مورد مد و فشن که علاقه خودمه براتون می نویسم
نظر

به نقل از معاونت علمی و فناوری، وحیده غروی کاشانی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «سدرین دارو البرز» گفت: این شرکت به صورت تخصصی بر روی محصولات گیاه پایه کار می‌کند. انجام تحقیقات علمی و آزمایشگاهی مختلف و سپس تولید یک محصول فناورانه گیاهی از جمله محور‌های فعالیت در این شرکت دانش‌بنیان است.

 

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان، سدرین دارو البرز افزود: یکی از محصولات این شرکت، تهیه روغن از دانه کتان است. روغن دانه کتان یکی از غنی‌ترین منابع امگا3 است. این روغن حاوی اسید چرب امگا3، 6، 9، ویتامین B، پتاسیم، منیزیم، فیبر، پروتئین و روی است؛ بنابراین به عنوان یک مکمل مهم، که عملکردی مانند یک مولتی ویتامین دارد، شناخته شده است.

 

غروی کاشانی در ادامه گفت: محصول دیگر این شرکت، پودر دانه کتان است و همچنین یک محصول گیاهی دیگر نیز بر اساس گیاه شنبلیله در این واحد علمی، تجاری، تولید می‌شود. این شرکت همچنین یک کپسول نرم بر پایه روغن کتان تهیه کرده است که از پایداری بسیار بالای برخوردار است و به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌ها، تا 4 سال پایدار می‌ماند.

 

این فعال دانش‌بنیان، ضمن توضیح فعالیت‌های علمی صورت گرفته در این شرکت، بیان کرد: این مجموعه اساس کار خود را بر تحقیقات ادامه دار و گسترده قرار داده است. این شرکت خود از امکانات تولید برخوردار نیست و نتیجه تحقیقات خود را به صورت محصولات فناورانه در خطوط تولید، به تولید انبوه می‌رساند.

 

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان، سدرین دارو البرز، ضمن اشاره به نوسانات نرخ در بازار گفت: به دلیل عدم برخورداری از خط تولید، نوسانات قیمت روی کار این شرکت، تاثیر بسزایی می‌گذارد. در صورت حمایت نهاد‌های دولتی، می‌توان یک لابراتوار تحقیقی قوی‌تر تاسیس کرد و همچنین برای محصولات شرکت، خطوط تولید اختصاصی راه‌اندازی کرد. به همین دلیل، ارائه تسهیلات و بسته‌های حمایتی می‌تواند تضمین کننده ادامه راه این مجموعه دانش‌بنیان باشد.

 

به گفته وی، ایران سرزمین پهناوری است که از ذخایر طبیعی بسیار ارزشمندی در عرصه‌های طبیعی برخوردار است. در حال حاضر صد‌ها گونه گیاهی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها محصولات بسیار پرشماری تولید و برای کشور ارزش افزوده ایجاد کرد. بر این اساس، امیدوار هستیم که با حمایت مسئولین امر بتوان یک زنجیره ارزش کامل در این حوزه ایجاد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو