سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مد روز

در مورد مد و فشن که علاقه خودمه براتون می نویسم
نظر

از بین بردن موهای زائد همیشه برای ما یک چالش بوده است. همه انسانها دارای موهای زائدی هستند که وجود آنها در صورت و بدن برایشان ناخوشایند است. رویش مو در صورت و بدن ما انسانها یک امر طبیعی است و موهای پرزی، موی زائد به حساب نمی آیند.

در آقایان وجود موهای زائد امری طبیعی است و در واقع موی زائد نیست و به دلیل فیزیولوژی بدن آنها است که در صورت و بدن آنها مانند ریش، موی سینه و … شاهد رویش مو هستیم. اما در خانم ها این موضوع کاملا متفاوت است و وجود مو در صورت یا برخی نقاط از بدن طبیعی نیست و رویش این موها ظاهری ناخوشایند را به دنبال دارد.

این امر باعث شده تا خانمها و آقایانی که به دنبال بهترین روش برای رفع موهای زائد هستند به درمان های جدیدتر با اثر بیشتر و نتیجه بهتر روی بیاورند. رفع موهای زائد با لیزر یک روش درمانی و مراقبتی است که موجب رفع دائم و طولانی مدت موهای زائد می شود.

با این حال همیشه به این سوال فکر میکنیم که چه کنیم تا از شر موهای زائد خلاص شویم؟ 

کاربردهای لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد

همه ما در زمینه زیبایی و سلامت همیشه به دنبال بهترین راه حل ها هستیم. بهترین راه برای از بین بردن موهای زائد همیشه برای ما سوال بوده است. استفاده از روش های معمول اپیلاسیون به دلیل داشتن نتیجه کوتاه مدت و صرف زمان زیاد، دیگر به یک راه خسته کننده تبدیل شده است. به همین دلیل اکثر افراد به لیزر موهای زائد روی آورده اند که به دلیل داشتن نتیجه طولانی مدت، محبوبیت زیادی دارد. مطمئنا در مورد لیزر موهای زائد چیزهای زیادی شنیده اید که بعضی از آنها درست و بعضی نادرست است. در ادامه مطلب امروز شما را با لیزر موهای زائد، مزایا و معایب، نحوه انجام لیزر و همچنین روش های مراقبتی پوست پس از انجام لیزر آشنا می کنیم؛ با ما همراه باشید.

نحوه عملکرد لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد با تبدیل نور پرتوی لیزر به گرما، به ملانین در مو نفوذ میکند. سپس گرما بر روی فولیکول های مو اثر می گذارد تا از رشد مو جلوگیری کند. برای از بین رفتن موها، فولیکول مو باید باید از بین برود. و همچنین سلول های بنیادی که مسئول بازسازی و رشد موها هستند باید نابود شوند. گرمای ساطع شده از دستگاه لیزر، ریشه مو را مستقیما هدف قرار می دهد تا رشد مو های زائد را به تعویق بیندازد.

تفاوت بین لیزر و IPL

لیزر و IPL موهای زائد هر دو بر یک اصل عمل می کنند. یعنی اشعه نوری که به گرما تبدیل می شود، توسط موها جذب شده و گرما، به فولیکول مو آسیب میزند و موها را از بین می برد.

تفاوت اصلی لیزر با IPL در منبع نور مورد استفاده است. IPL از طیف نور مرئی وسیع استفاده می کند در حالی که لیزر موهای زائد از لیزر نوری استفاده می کند.

قبل از انجام لیزر چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

1. چهار هفته قبل از لیزر: از برداشتن مو با موچین، اپیلاسیون یا هرچیزی که به حذف موها از ریشه می شود، اجتناب کنید. پرتوهایی که حذف مو با لیزر مورد استفاده قرار میگیرند، ملانین در ریشه مو را هدف قرار می دهند. اگر شما قبل از لیزر موهای زائد، به ریشه مو آسیب بزنید، کاملا عملکرد لیزر را بی فایده می کنید.

2. چهار هفته قبل از لیزر: برای مشاهده نتایج حاصل از لیزر موهای زائد، موهایی که قرار است لیزر شوند را سفید یا دکلره نکنید. سفید کردن و دستکاری رنگدانه تیره مو باعث می شود که عملکرد لیزر در رفع موهای زائد مختل شود.

3. دو هفته قبل از لیزر: دو هفته قبل از لیزر به هیچ عنوان پوستتان را مستقیما در معرض نور خورشید و اشعه UV قرار ندهید. برنزه شدن و سوختگی ناشی از اشعه خورشید باعث تغییر رنگ پوست میشود.

4. هفت روز قبل از لیزر: آنتی بیوتیک ها ممکن است باعث افزایش حساسیت به نور شوند. توصیه می کنیم در صورت مصرف آنتی بیوتیک طولانی مدت ، قبل از دریافت لیزر درمانی با پزشک خود صحبت کنید. باید 7 روز قبل از درمان با لیزر از مصرف داروی آنتی بیوتیک خودداری کنید.

5. سه یا چهار روز قبل از لیزر:  از مصرف برخی از دارو ها به دلیل ایجاد اختلالات و حساسیت های پوستی اجتناب کنید. این دارو ها عبارتند از: دارو های ضد آکنه، دیفرین، آسپرین، ویتامین E، رتینول و رتینوئید، تازوراک، هیدروکینون، محصولات آلفا هیدروکسید و محصولات بتا هیدروکسی.

6. 24 ساعت قبل از لیزر: یک روز قبل از لیزر، قسمت مورد نظر که قرار است لیزر شود را، اصلاح یا به اصطلاح شیو کنید. موهای تازه اصلاح شده اشعه لیزر را بهتر دریافت می کنند. اصلاح نکردن مو موجب نرسیدن پرتو لیزر به ریشه مو می شود.

و اما روز انجام لیزر

برای اینکه لیزر کاملا موثر باشد، قبل از لیزر پوستتان را با آب و صابون شستشو دهید. این کار موجب می شود هر محصولی را که قبلا بر روی پوست استفاده شده کاملا پاک شود و بر عملکرد لیزر و رفع موهای زائد تاثیری نداشته باشد.

چند نکته مهم جهت مراقبت از پوست پس از انجام لیزر

1. از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب تا یک هفته خودداری کنید. توصیه می شود پس از لیزر، از کرم ضدآفتاب برای مناطقی که تحت درمان لیزر قرار گرفته اند استفاده کنید.

2. تا 48 ساعت بعد از لیزر از قرار گرفتن در معرض گرما اجتناب کنید. همچنین اگر شما از داروهای ضد آکنه یا پماد موضعی استفاده می‌کنید، بهتر است تا 48 ساعت بعد، مصرف آنها را متوقف کنید.

3. برای کاهش ناراحتی های پس از لیزر بهتر است از ژل ترمیم کننده ، حوله های خنک ، کمپرس یخ یا آلوئه ورا و آبرسان استفاده کنید.

4. اگر پس از انجام لیزر پوستتان جوش یا تاول زد آن را دستکاری نکنید. به پزشک مراجعه کنید تا درمان مورد نیاز را انجام دهد.

آیا بازده لیزر برای حذف موهای زائد دائمی است؟

این موضوع ارتباط مستقیمی با رنگ پوست شما دارد. هرچه پوست شما روشن تر و رنگدانه مو، تیره تر باشد، تاثیر لیزر بر ملانین و فولیکول مو بیشتر است. اگر دارای پوست تیره ای هستید، به احتمال زیاد موهای زائد رفع شده دوباره رشد خواهند کرد. موهای ضخیم تر و تیره تر ملانین بیشتری را در خود دارند و باعث جذب گرمای ساطع شده از لیزر می شوند. که این امر باعث میشود تا ریشه مو راحت تر از بین برود.

مزایای استفاده از لیزر موهای زائد

  • کاهش موهای زائد بدن به طور دائمی
  • لیزر موهای زائد بدون درد است
  • در لیزر خبری از موی زیر پوستی نیست
  • از بین رفتم حجم زیادی از موها در کمترین زمان
  • لیزر موهای زائد بدون درد است
  • اثر گذاری بالایی دارد
  • یک روش سالم و موثر است
  • برای رفع موهای زائد و ضخیم آقایان نیز مناسب می باشد
  • موجب کاهش رشد موهای در حال رشد میشود

معایب استفاده از لیزر موهای زائد

درمان های لیزر موهای زائد به طور کلی بسیار بی خطر تلقی می شوند، اگرچه برخی از عوارض جانبی جزئی مانند قرمزی و سوزش ممکن است مشاهده شود. ممکن است از شما خواسته شود که پس از درمان، برای مدت کوتاهی از آفتاب گیری خودداری کنید و به طور آزادانه از ضد آفتاب استفاده کنید. بسیاری فکر می کنند که لیزر موهای زائد سرطان زا است، اما این موضوع صحت ندارد. پوست شامل سه سطح اپیدرم، درم و هیپودرم می شود و  بعد از آن چربی زیر پوست قرار دارد. دستگاههای لیزر طوری طراحی شده اند که انرژی را فقط به ریشه مو و درم می رسانند. خیالتان راحت باشد که ارگانهای داخلی بدن شما به هیچ عنوان تحت تاثیر اشعه لیزر قرار نمی گیرند. به طور کلی لیزر عوارض خطرناکی ندارد و کاملا بی عیب و نقص هم نیست.

لیزر مو برای چه کسانی مضر است؟

  • افرادی که اختلالات هورمونی دارند.
  • افرادی که باردار هستند.
  • افرادی که سابقه بیماری خاص مانند لوپوس را دارند.
  • افرادی که دارای تبخال، عفونت های چرکی یا جوش هستند.
  • افرادی که دارای تاتو یا خالکوبی هستند.
  • افرادی که دارای گوشت اضافه در محل عمل لیزر هستند.
  • افرادی که از داروهایی مثل ماینوسیکلین ، راکوتان ، داکسی سایکلین ، تتراسایکلین استفاده می کنند.

 

منبع: milanalist.ir