سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مد روز

در مورد مد و فشن که علاقه خودمه براتون می نویسم
نظر

وقتی صحبت از آرایش چشم عربی می‌شود همه ما به یاد چشم‌های مشکی درشتی می‌افتیم که حال و هوای دودی و تیره دارند. از آن جایی که اکثر بانوان عرب از پوشش‌های ضخیم تا زیر چشم استفاده می‌کنند، بنابراین آرایش چشم در کشورهای عربی از اهمیت بیش‌تری از سایر نواحی دنیا برخوردار است.

تیرگی آرایش چشم به سبک عربی بیش‌تر به واسطه خط چشم و سرمه‌ای است که به صورت توام داخل چشم و بیرون استفاده می‌شوند. در آرایش عربی تقریبا اغلب لوازم اصلی آرایش چشم به صورت غلیظ و در جهت جلا دادن و برجسته کردن چشم‌ها استفاده می‌شوند. فکر می‌کنید آرایش چشم عربی مناسب فرم چشمتان و حالت آن‌ها باشد؟

 

انتخاب رنگ‌ها برای ارایش چشم عربی  کلاسیک

اکثر میکاپ آرتیست‌ها سلیقه متفاوتی در انتخاب پلت رنگ مناسب در آرایش عربی دارند. هر رنگی که استفاده می‌کنید واضح است که باید اسموکی و تیره باشد. در غیر این صورت از قالب عربی خارج می‌شود.

رنگ‌هایی استفاده می‌کنید باید پر جنب و جوش و فعال باشند. به علاوه طیف رنگی ارایش چشم عربی باید با تناژ رنگ پوست شما همخوانی داشته باشد.

  • اگر پوست روشن تا متوسطی دارید از سایه‌های نقره‌ای تا نقره‌ای تیره برای آرایش عربی استفاده کنید.
  • اگر پوست تیره‌ای دارید سایه بژ و طلایی جلای بهتری روی پوست شما ایجاد می‌کند.

ابزارهای مورد نیاز برای ارایش چشم عربی

برای آرایش عربی همان ابزارهایی را نیاز دارید که برای هر نوع آرایش دیگر ممکن است به تنهایی استفاده کنید:

  1. کانسیلر مناسب: انواع کانسیلر میبلین برای رفع عیوب دور چشم و زیرسازی مناسب است.
  2. فونداسیون یا کرم پودر مناسب: یک کرم پودر خوب انتخاب کنید که علاوه بر پوشش دهی مناسب، بافت سبکی داشته باشد.
  3. سایه صورتی رنگ کمرنگ: این رنگ را در اکثر پالت‌های سایه چشم که رنگ نزدیک به تناژ پوست دارند می‌بینید.
  4. سایه بنفش
  5. سایه مناسب هایلایت: این سایه را بر حسب رنگ پوست خود انتخاب کنید. یکی از انواع هایلایت‌هایی که ممکن است در ترکیب رنگ سایه چشم عربی ببینید طلایی است.
  6. خط چشم مناسب: اگر تکنیک‌های حرفه‌ای آرایش چشم را بدانید به خوبی می‌دانید که خط چشم مایع برای آرایش عربی بهتر خواهد بود.
  7. ریمل مناسب

گام اول: زیرسازی پوست با کانسیلر و کرم پودر مناسب

مهم‌ترین دلیلی که باعث می‌شود برای ارایش چشم عربی از فونداسیون یا کانسیلر استفاده کنیم، افزایش ماندگاری آن روی صورت است. بنابراین بهتر است از کرم پودری که بافت سبکی دارد روی تمام نقاط اطراف چشم استفاده کنید.

کرم پودری که ماندگاری خوبی داشته باشد کمک می‌کند تا سایه‌ها ماندگاری بهتری روی چشم داشته باشند. به علاوه معمولا در اثر استفاده از سایه چشم، به دلیل چین دور چشم آرایش حالت منقطع پیدا می‌کند. استفاده از کانسیلر و کرم پودر کمک می‌کند تا رنگ واقعی سایه‌ها بهتر و یکنواخت به نظر برسند.

زیرسازی پوست
زیرسازی پوست

گام دوم: استفاده از سایه رنگ صورتی روی تمام پلک

برای ارایش چشم عربی بهتر است از سایه چشم متناسب با رنگ پوست استفاده کنید. پیشنهاد ما استفاده از سایه صورتی رنگ از گوشه داخلی تا گوشه خارجی چشم است. طوری که کل پلک به واسطه سایه پوشانده شود.

برای ارایش چشم عربی بهتر است سایه حالت بالدار و کشیده داشته باشد. طوری که سایه روی هر دو پلک به صورت قرینه و تا بالای چین پلک کشیده شود.

سایه رنگ صورتیسایه رنگ صورتی

گام سوم: سایه چشم بنفش در لبه خارجی پلک‌ها

لبه خارجی پلک‌ها باید با استفاده از سایه چشم بنفش رنگ پوشیده شود. بعد از این که با براش مناسب سایه بنفش را پخش کردید سعی کنید آن را با سایه صورتی رنگی که قبلا استفاده کرده بودید ترکیب کنید.

گام چهارم: خط چشم عربی

در این مرحله باید با استفاده از خط چشم مایع، خط چشمی با ضخامت متوسط از گوشه داخلی تا گوشه خارجی بکشید. یکی از انواع خط چشم‌هایی که برای ارایش چشم عربی استفاده می‌شود خط چشم گربه‌ای است. در واقع با خط چشم باید حالت بادامی ایجاد کنید. طوری که خط چشم دور سایه چشم را محاصره کند و یک قاب بسازد.

برای درک بهتر به تصویر زیر توجه کنید:

خط چشم عربیخط چشم عربی

در خیلی از انواع ارایش چشم عربی به جای خط چشم از سرمه استفاده می‌شود. استفاده از سرمه مدادی راحت‌تر از خط چشم مایع است و می‌تواند حاشیه کمرنگ تیره روی نواحی مختلف ایجاد کند. بنابراین ظاهر اسموکی یا دودی به چشم‌ها می‌دهد.

 گام پنجم: هایلایت زرد یا طلایی پشت پلک

در این مرحله با استفاده از یک براش مدادی و ظریف، با ضربات سریع و ملایم سعی کنید هایلایت زرد یا طلایی را روی کل پلک پخش کنید. ترکیب سایه طلایی رنگ با سایه صورتی و بنفشی که در مراحل قبلی استفاده کرده بودید، بسته به غلظت رنگ‌ها ظاهری مشابه با تصویر زیر ایجاد می‌کند:

هایلایت زرد یا طلاییهایلایت زرد یا طلایی

گام ششم: استفاده از ریمل مناسب

در مرحله آخر می‌توانید با ریمل مژه‌ها را حجیم یا از مژه مصنوعی برای عمیق‌تر نشان دادن چشم‌ها استفاده کنید.

ریمل مناسبریمل مناسب

شما چه فکر می‌کنید؟

پایه ارایش چشم عربی دودی، تیره و غلیظ‌تر از انواع آرایش‌های شرقی و غربی است. برای ارایش چشم‌ها به سبک عربی بسته به تناژ پوستتان به سایه‌های نقره‌ای یا بژ نیاز خواهید داشت. باقی مراحل مشابه با روش ثابتی است که برای آرایش چشم به کار می‌برید.

 

منبع: minijupe.ir