سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مد روز

در مورد مد و فشن که علاقه خودمه براتون می نویسم
نظر

این روزها محصولات مراقبت از پوست بسیار متنوع هستند به طوریکه روتین روزانه مراقبت از پوست شامل حداقل هفت یا هشت نوع محصول آرایشی و مراقبتی است. یکی از محصولات آرایشی که در چند سال اخیر بسیار مورد استفاده قرار گرفته است، بی بی کرم ها هستند.

بی بی کرم یا Beauty Balm در واقع یک محصول آرایش صورت است که ترکیبی از لوازم آرایشی و مراقبت از پوست مانند آبرسان و کرم ضد آفتاب است. بی بی کرم ها بافت بسیار سبکی دارند و برای استفاده روزانه مناسب هستند و در واقع در دسته کرم های بدون ضرر برای پوست قرار دارند.

بهترین مارک بی بی کرم

راهنمای خرید بهترین مارک بی بی کرم

بهترین مارک بی بی کرم

بی بی کرم چیست؟

استفاده روزانه از کرم های آرایشی سنگین می تواند آسیب جدی به پوست وارد کند. به همین خاطر در سالهای اخیر استفاده از کرم هایی مانند کرم پودر هایی با بافت سنگین بسیار کاهش یافته و محصولات جدیدی جایگزین این کرم ها شده است.

یکی از محصولات آرایشی که در چند سال اخیر بسیار مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است، بی بی کرم ها هستند. بی بی کرم یا بیوتی بالم در واقع کرم هایی هستند که ما را از استفاده همزمان از چند نوع کرم آرایشی مانند پرایمر، کرم پودر های پوشش دهنده، کرم ضد آفتاب و آبرسان ها بی نیاز میکنند.

بی بی کرم ها به دلیل بافت سبکی که دارند چه برای استفاده روزانه و چه برای استفاده برای مهمانی یا هر جای دیگر مناسب هستند. زیرا هم باعث تقویت و آبرسانی پوست میشوند و هم از پوست در مقابل آفتاب محافظت میکنند. در واقع بی بی کرم ها بیشتر از اینکه یک محصول آرایشی و زیبایی باشند، اثر محافظت کننده و تقویت کننده برای پوست دارند.

بی بی کرم برای پوست چرب

افرادی که پوست چرب، مختلط و مستعد به جوش دارند در هنگام خرید کرم های آرایشی باید مراقب ترکیبات محصولات باشند. زیرا وجود هرگونه چربی در محصولات آرایشی و بهداشتی میتواند باعث ایجاد جوش و آکنه در پوست چرب شود.

بی بی کرم ها اکثرا فاقد چربی هستند و برای پوست های چرب بسیار مناسب هستند. در فرمولاسیون بی بی کرم ها ترکیباتی وجود دارند که ترشح چربی و سبوم سطح پوست را تنظیم میکنند و در عین حال پوست را آبرسانی میکنند. این موضوع باعث شده تا بی بی کرم ها به یکی از کرم های آرایشی محبوب برای افراد با پوست چرب و جوشدار تبدیل شود. از بهترین مارک بی بی کرم برای پوست چرب می توان به کرم پودر BB دوتینی اشاره کرد.

بی بی کرم برای پوست های خشک و حساس

اگر پوست خشک و یا حساسی دارید، بهتر است از بی بی کرم های با درصد آبرسانی و مرطوب کنندگی بالا را انتخاب کنید. پوست های خشک معمولا دچار قرمزی و پوسته پوسته شدن میشوند به همین دلیل استفاده از کرم هایی که در ترکیبات آن از ویتامین های ضروری برای تقویت پوست استفاده شده است توصیه میشود. از بهترین مارک بی بی کرم برای پوست خشک میتوان به گلدن رز و فارامسی اشاره کرد.

بی بی کرم متناسب با رنگ پوستتان را انتخاب کنید

بی بی کرم ها در رنگ های متنوعی به بازار عرضه شده‌اند به همین خاطر یکی از عوامل مهمی که در انتخاب BB کرم بسیار مهم است رنگ پوست شما می‌باشد.

یکی از ویژگی‌های مهمی که در این کرم ها وجود دارد این است که قدرت پوشانندگی آنها بسیار بالا می‌باشد، و به راحتی روی پوست می‌خوابد. نواقص پوستی در هر رنگی که باشد با BB کرم به خوبی از بین می‌رود.

در نهایت با استفاده از این کرم پوست شما شفافیت و یکدستی بی نظیری را به دست می‌آورد، به همین دلیل باید رنگی را انتخاب کنید که با رنگ پوست شما سازگاری بیشتری داشته باشد.

بی بی کرم یک جایگزین مناسب برای ضد آفتاب در روزهای سرد سال

بی بی کرم ها دارای spf هستند و اثر محافظت کننده بر روی پوست در مقابل هر دو نوع اشعه UVA و UVB را دارند. اگر زیاد در معرض نور خورشید قرار نمی گیرد و یا در روزهای سرد سال به سر میبرید، بی بی کرم میتواند جایگزین خوبی برای کرم ضد آفتاب باشد.

اما فراموش نکنید که بی بی کرم به دلیل spf پایینی که دارند به خوبی نمی توانند از پوست در مقابل نور شدید خورشید در فصل های گرم سال باشند. به همین خاطر اگر بسیار در معرض آفتاب قرار می‌گیرید، توصیه ما به شما استفاده از کرم های ضد آفتاب با spf بالاتر 30 است.

بی بی کرم؛ یک تقویت کننده و آبرسان خوب برای پوست

مهمترین ویژگی بی بی کرم ها برای انواع پوست بسیار مفید است، خاصیت آبرسانی و مرطوب نگهداشتن پوست است. به طوری که به جای استفاده از یک مرطوب کننده و زیرسازی جداگانه، می توانید فقط از BB کرم استفاده کنید.

بیشتر بی بی کرم‌ها حاوی ترکیبات ضد چروک مانند پپتیدها و ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند ویتامین C و E و ویتامین‌ A و مرطوب‌کننده مانند هیالورونیک اسید و گلیسیرین هستند. برخی دیگر از انواع بی بی کرم‌ها حاوی ترکیبات روشن کننده هستند. همه این ترکیبات نقش مهمی در سلامت و بهبود بافت پوست دارند.

 

منبع: میلانالیست